Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här: Kundservice <> Fakturafrågor <> Utbetalningsavi

 

Om Utbetalningsavier


Om du fått en utbetalningsavi från Värnamo Energi per post, så kan du kostnadsfritt lösa in den digitalt, se instruktion nedan hur du går till väga.

Notera! Om du väljer att gå till en butik för att lösa in utbetalningsavin så tar de ut en serviceavgift på 69 kr.

Så löser du in Kontantavi/Värdeavi digitalt (kostnadsfritt)


  1. Oavsett vilken bank du har själv, gå in på Swedbanks hemsida www.swedbank.se/kontoregister
  2. Anmäl vilket konto du vill ha pengarna insatta på (du kan ange vilken svensk bank du vill), genom att klicka på ”Anmäl ditt konto till kontoregistret”, bekräfta sedan med mobilt bankid.
  3. Därefter väljer du ”Sätt in pengar från en utbetalningsavi”.
  4. Ange det 10-siffriga IDK-numret som du hittar på avin i det nedre högra hörnet. Klicka sedan på Fortsätt.
  5. Godkänn insättningen.  
  6. Klart! Pengarna kommer in på det valda kontot senast nästa vardag. Spara din avi till dess att du ser insättningen på ditt konto.

Om du vid ett senare tillfälle skulle vilja ändra det upplagda bankkontot, så klickar du på "kontrollera eller ändra ditt konto i kontoregister".

Så löser du in en utbetalningsavi i en butik (kostar 69 kr)


Notera! Det mest kostnadseffektiva är att du löser in din utbetalningavi digitalt. Se instruktion ovan.

- Om du hellre vill lösa in din utbetalningsavi manuellt i en butik så kostar detta 69 kr (det är en serviceavgift som butiken tar ut för att administrera utbetalningen). Du kan lösa in i dessa butiker; ICA, COOP, Hemköp, Willys, Citygross, Apotek Hjärtat, Seven Eleven, Shell, Circle K. Tänk på utbetalningsbeloppet kan vara begränsat av butikens tillgång på kontanter. Vid inlösen i butik krävs godkänd svensk ID-handling.   

 

  • Du kan ha fått en pappersutbetalningsavi från oss till exempel på grund av att du ska få betalt för solcells-el som du sålt till oss. Eller på grund av någon annan anledning.

    Vill du fortsättningsvis INTE få pappersavier från oss - så kan du kontakta vår kundservice. Nästa gång kan du i så fall välja mellan att få utbetalning insatt på ett konto eller att beloppet sparas hos oss (det blir då ett tillgodo på nästa faktura).

    Har du funderingar kring utbetalningsavier från Värnamo Energi är du välkommen att ringa oss 0370-69 41 00 eller mejla till kund@varnamoenergi.se