Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här: All info om vår fjärrvärme <> Prislistor fjärrvärme <> Support fjärrvärme <> Serviceavtal

 

Serviceavtal Fjärrvärme


Fjärrvärme är en driftsäker uppvärmningsmetod som fungerar i stort sett jämt, tack vare att våra duktiga drifttekniker ser till att allt ute i nätet fungerar. Värmeväxlaren hemma hos dig har två års nygaranti, men när den blir äldre kan det vara bekvämt att teckna ett serviceavtal - då behöver du inte göra mer än att lyfta på luren om det skulle uppstå problem hemma hos dig. 

Hur mycket kostar serviceavtal?


Att ha ett fjärrvärmeserviceavtal som tryggar ditt uppvärmningssystem kostar 1400 kr per år.


Debitering görs per dag på fjärrvärmefakturan. I avgiften ingår bland annat en årlig planerad funktionskontroll där våra servicetekniker bestämmer dag och tid med dig.

Vad ingår i Fjärrvärme serviceavtalet?


  • Teknisk telefonsupport alla dagar, dygnet runt
  • Funktionskontroll en gång per år
  • Jourberedskap alla dagar för akut felundersökning*
  • En kostnadsfri felundersökning per kalenderår exklusive material*
  • Självriskeliminering

 

* Om du som kund skulle uppleva problem med din fjärrvärmecentral så ger serviceavtalet dig rätt till ytterligare en (1) kostnadsfri felundersökning per kalenderår utöver den årliga funktionskontrollen. Skulle du behöva 3 eller fler besök debiteras detta enligt gällande prislista. Om du som kund väljer att Värnamo Energi skall åtgärda ett fel som identifierats vid den årliga funktionskontrollen eller vid ett annat felundersökningstillfälle, så debiteras du som kund för material samt för den arbetskostnad som erfordras för att åtgärda felet enligt gällande prislista. Vid ett större fel där kundens egna hemförsäkring används, ingår en självriskeliminering utan kostnad i serviceavtalsavgiften.
Kostnaden för serviceavtal indexuppräknas årligen.

Vad servas under den årliga funktionskontrollen?


Har du serviceavtal kommer vi hem till dig en gång per år och gör en årlig funktionskontroll, så du slipper du serva din fjärrvärmecentral själv. Vid servicekontrollen kan du även, om du vill, ställa frågor till vår servicetekniker på plats hemma hos dig. Serviceteknikern kommer vid servicetillfället bland annat kontrollera fjärrvärmecentralens säkerhetsventiler, cirkulationspump, statiskt tryck i värmesystemet, se över packningar, termometrar, med mera och ser till att din fjärrvärmecentral presterar på topp.

Vad menas med självriskeliminering?


För dig som tecknat ett serviceavtal så tillhandahåller Värnamo Energi en självriskelimineringsförsäkring utan extra kostnad. Självriskeliminerings-försäkringen täcker din självrisk om olyckan skulle vara framme.

Vid tillämpning av självriskeliminering sker skadereglering enligt följande:

  1. Du anmäler skadan till ditt ordinarie försäkringsbolag för hem/villa.
  2. När skadebeslut finns framme, kontakar du Värnamo Energi
  3. Värnamo Energi betalar ut ersättning till dig för skadans självrisk enligt gällande försäkringsvillkor.

Hur skaffar man serviceavtal?


Mejla vår kundtjänst kund@varnamoenergi.se
eller ring 0370-69 41 00 så hjälper vi dig att att fixa ett serviceavtal!