Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här:  Info om vår tv-tjänst<> Beställ tv oline <> TV Support <> Felanmäla TV

 

Felanmäla TV?


Dålig bild, eller helt svart i rutan? Innan du gör en felanmälan – så finns det några punkter du bör kolla upp först! 
Oftast beror dålig TV-signal på brister i ditt eget TV-antennnät tex dåliga uttag eller antennkabler, eller orsakas av dina egna uppkopplade prylar, tex fel inställningar i din digitalbox, eller i din egen TV-apparat, eller trasig CA-modul, mm.

1. Kolla först om felet beror på din egen utrustning

Börja med att felsöka ditt eget TV-nätverk. Se tips hur du kanalsöker digitalboxen, monterar CA-modulen på rätt sätt, kontrollerar TV-konvertern eller testar prestandan i ditt interna antenn-nät.

2. Kolla om felet redan är känt

Kolla om TV-störningen redan är registrerad på vår hemsida. Om det finns info på vår hemsida betyder det att vi redan jobbar för fullt för att åtgärda felet, då behöver du inte felanmäla! Håll utkik på vår hemsida för info. 

3. Gör en felanmälan

När du fastställt att felet inte beror på din egen utrustning, samt kollat att felet inte redan är anmält av någon annan, så kan du felanmäla. 

Ärenden som inte är akuta kan skickas via mejl till kundservice på kund@varnamoenergi.se OBS! Ange i mejlet ditt mobilnummer, adressen det gäller samt en kort beskrivning av problemet.

Notera att akuta fel/störningar anmäls per telefon 0370-69 41 00