Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här:  Info om vårt Bredband <> Bredband support <> Felanmäla Bredband

 

Felanmäla Bredband?


Dålig internetuppkoppling? Slött nätverk?
Innan du gör en felanmälan – så finns det några punkter du bör kolla upp först! 
Oftast beror dålig internetuppkoppling på brister i ditt egna trådlösa hemmanätverk eller orsakas av dina egna uppkopplade prylar, tex din router, din dator, eller annat som stör signalen.

1. Kolla först om felet beror på din egen utrustning

Börja med att på riktigt, starta om din utrustning genom att dra ut strömkontakten till routern (om du bor i villa ska du även samtidigt dra ut elkontakten till fiberkonverten). VÄNTA därefter i hela 10 minuter innan du sätter tillbaka elkontakterna och startar om allt. Kontrollera därefter den inkommande hastigheten direkt i bredbandsuttaget med en dator. OBS! Koppla bort routern först!

2. Kolla om felet redan är känt

Kolla om bredbandsstörningen redan är registrerad på vår hemsida.  Om det finns info på vår hemsida betyder det att vi redan jobbar för fullt för att åtgärda felet, då behöver du inte felanmäla! Håll utkik på vår hemsida för info. 

3. Gör en felanmälan

När du fastställt att felet inte beror på din egen utrustning, samt kollat att felet inte redan är anmält av någon annan, så kan du felanmäla. 

Ärenden som inte är akuta kan skickas via mejl till kundservice på kund@varnamoenergi.se OBS! Ange i mejlet ditt mobilnummer, adressen det gäller samt en kort beskrivning av problemet.

Notera att akuta fel/störningar anmäls per telefon 0370-69 41 00