
Felanmäla Bredband
Dålig internetuppkoppling? Slött nätverk?
Innan du gör en felanmälan kan det vara bra att gå igenom några enkla steg.
Ofta beror långsamt eller instabilt internet inte på själva tjänsten, utan på något i det egna hemmanätet – till exempel routern, en enhet som är ansluten eller störningar i den trådlösa signalen.
Genom att kontrollera detta först kan en del problem lösas direkt.

1. Kolla först om felet beror på din egen utrustning
Börja med att på riktigt, starta om din utrustning genom att dra ut strömkontakten till routern (om du bor i villa ska du även samtidigt dra ut elkontakten till fiberkonverten). VÄNTA därefter i hela 10 minuter innan du sätter tillbaka elkontakterna och startar om allt. Kontrollera därefter den inkommande hastigheten direkt i bredbandsuttaget med en dator. OBS! Koppla bort routern först!

2. Kolla om felet redan är känt
Kolla om bredbandsstörningen redan är registrerad på vår hemsida. Om det finns info på vår hemsida betyder det att vi redan jobbar för fullt för att åtgärda felet, då behöver du inte felanmäla! Håll utkik på vår hemsida för info.

3. Gör en felanmälan
När du fastställt att felet inte beror på din egen utrustning, samt kollat att felet inte redan är anmält av någon annan, så kan du felanmäla.
Ärenden som inte är akuta kan skickas via mejl till kundservice på kund@varnamoenergi.se OBS! Ange i mejlet ditt mobilnummer, adressen det gäller samt en kort beskrivning av problemet.
Notera att akuta fel/störningar anmäls per telefon 0370-69 41 00
Genvägar
Sidan uppdaterad: 2021-11-27