
Har du fått brev om mätarbyte?
Vi meddelar dig ALLTID före ett elmätarbyte - vi gör ALDRIG oaviserade besök! De flesta mätarbytena kommer att utföras av Företaget Hydrostandard Mätteknik Nordic AB på uppdrag av Värnamo Energi. Har du fått brev från Hydrostandard, ska de legitimera sig vid besöket. Skulle du ändå känna dig osäker kan du ringa direkt till Hydrostandards kundservice för att bekräfta montörens identitet och uppdrag. Har du andra frågor angående bytet av elmätare eller om du önskar boka om den aviserade tiden ska du kontakta Hydrostandard direkt. (Du kan alltså INTE ringa Värnamo Energi, eftersom det är Hydrostandard som har alla uppgifter om ditt mätarbyte).
Hydrostandard telefon 0243-248510.
Telefontider: måndag-torsdag 7.00-16.00, fredag 7.00-14.00.
Du kan även mejla: KC@hydrostandard.se

Vill du också ha en ny elmätare?
Alla elmätare kommer vara utbytta innan 2023 års slut. Arbetet kommer pågå under lång tid. Bytena sker i en viss ordning. Vi publicerar inte områdesindelning eller tidpunkter på hemsidan, utan kontaktar berörda kunder enligt turordning. Har du frågor hänvisar vi till Hydrostandards kundservice, telefon 0243-248510.
Telefontider: måndag-torsdag 7.00-16.00, fredag 7.00-14.00.
Du kan även mejla: KC@hydrostandard.se

Elmätare Landis+Gyr
Efter mätarbytet kommer du ha en elmätare av typen Landis+Gyr E360 LTE. Den nya elmätare har stöd för att ansluta smarta produkter till elmätarens HAN-port.