Du är här: Kundservice <> Om Värnamo Energi <> Konsumenträttigheter <> Så lämnar du klagomål <> Opartisk hjälp & Tvistlösning
Missnöjd?
Vi vill självklart att alla som är kunder hos Värnamo Energi ska vara nöjda! Om våra tjänster, produkter eller vår service inte uppfyller dina förväntningar, ska du i första hand kontakta Värnamo Energis kundtjänst.
Opartisk rådgivning - Tvistlösning
Skulle du, efter att du har varit i kontakt med Värnamo Energis kundtjänst, känna att ditt ärende inte hanterats på det sätt du önskat och förväntat dig, så kan du diskutera ditt ärende med en extern instans. Nedan hittar du länkar till flera externa, opartiska instanser som kan ge dig oberoende rådgivning och hjälpa dig om du vill få ditt ärende prövat med stöd av konsumentlagstiftningen.
Värnamo kommuns konsumentvägledning
Länk: Värnamo kommuns hemsida, information om konsumentvägledning
Hallå Konsument
Länk: Konsumentverkets hemsida med allmän kostnadsfri, opartisk rådgivning
Energimyndighetens fjärrvärmenämnd
Länk: Energimyndighetens hemsida med opartisk hjälp vid medling gällande fjärrvärme
Konsumenternas Energimarknadsbyrå
Länk: Konsumenternas energimarknadsbyrås hemsida med kostnadsfri, opartisk rådgivning om el
Telekområdgivarna
Länk: Telekområdgivarnas hemsida med kostnadsfri, opartisk rådgivning om bredband och TV