Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här: Kundservice <> Om Värnamo Energi <> Konsumenträttigheter <> Så lämnar du klagomål <> Opartisk hjälp & Tvistlösning

 

Missnöjd?


Vi vill självklart att alla som är kunder hos Värnamo Energi ska vara nöjda! Om våra tjänster, produkter eller vår service inte uppfyller dina förväntningar, ska du i första hand kontakta Värnamo Energis kundtjänst.

Opartisk rådgivning - Tvistlösning


Skulle du, efter att du har varit i kontakt med Värnamo Energis kundtjänst, känna att ditt ärende inte hanterats på det sätt du önskat och förväntat dig, så kan du diskutera ditt ärende med en extern instans. Nedan hittar du länkar till flera externa, opartiska instanser som kan ge dig oberoende rådgivning och hjälpa dig om du vill få ditt ärende prövat med stöd av konsumentlagstiftningen.

Värnamo kommuns konsumentvägledning    
Länk: Värnamo kommuns hemsida, information om konsumentvägledning

Hallå Konsument    
Länk: Konsumentverkets hemsida med allmän kostnadsfri, opartisk rådgivning

Energimyndighetens fjärrvärmenämnd    
Länk: Energimyndighetens hemsida med opartisk hjälp vid medling gällande fjärrvärme

Konsumenternas Energimarknadsbyrå
Länk: Konsumenternas energimarknadsbyrås hemsida med kostnadsfri, opartisk rådgivning om el

Telekområdgivarna
Länk: Telekområdgivarnas hemsida med kostnadsfri, opartisk rådgivning om bredband och TV