Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här: Info om elnätsabonnemang <> Se alla elnätsprislistor <> Engångsavgifter elnät <> Permanent bortkoppling

 

Permanent bortkoppling elmätare


Informationen gäller dig som permanent vill avsluta ett elnätsabonnemang till exempel på grund av att du ska riva ditt hus eller om du vill ta bort en elmätare på grund av att du önskar slå ihop två eller flera elnätsabonnemang.

Så går det till att permanent avsluta ett elnätsabonnemang


Anmäl till kundservice!
Om du permanent vill avsluta ett elnätsabonnemang ska du kontakta kundservice skriftligen minst en månad innan elleveransen ska upphöra. Kontakta vår kundservice på telefon 0370-96 41 00.
OBS! Om du vill avsluta ditt elnätsabonnemang på grund av att du ska flytta, ska du INTE avsluta elnätsabonnemanget utan istället göra en uppsägning och i samband med det göra en flyttanmälan, detta gör du enklast genom att logga in på MIna sidor. 

Borttagning av elmätare
När vi mottagit och handlagt din begäran om att permanent avsluta elnätsabonnemanget, åker vi ut och monterar ner elmätaren och kopplar bort anläggningen från elnätet.

Ditt elnätsabonnemang avslutas
Ditt elnätsabonnemang avslutas samma dag som elmätaren tas ned. Vi ser även till att ditt elhandelsbolag informeras om att ditt elnätsabonnemang ska upphöra, så du kommer få slutfaktura både gällande elnätsavtalet och elhandelsavtalet.

Ingen kostnad att permanent frånkoppla en elnätsanslutning
Det kostar inget för dig som kund att avsluta ett elnätsabonnemang permanent. Men, observera att om du av någon anledning skulle vilja ha el i fastigheten igen, så måste en ny elanslutning göras och en ny anslutningsavgift erläggas. Se separat prislista.