Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor
19 december 2024

Problem att logga in med en iPhone & Safari

Några av våra kunder upplever tyvärr problem med att logga in på vår hemsida när de använder en iPhone-mobil som uppdaterats med den senaste IOS systemversionen (18.1.1 eller 18.1.2) och webbläsaren Safari.

NOTERA! Felet uppstår enbart för vissa kunder och enbart när de använder en iPhone och webbläsaren "Safari".

Tips 1. Logga in med en annan webläsare, tex Chrome, Edge eller Firefox

Uplever du att du är drabbad av det ovan beskrivna inloggningsproblemet, och använder Safari som webbläsare - så rekommenderar vi i första hand att du byter webläsare i din iPhone.

Välj istället Chrome ELLER Edge ELLER Firefox. Alla dessa kan du ladda ner gratis i din iPhone från AppStore. Inloggning till Värnamo Energis hemsida fungerar felfritt i alla tre av dessa iPhone-mobiltelefonwebläsare.

Inloggning till Värnamo Energis hemsida fungerar även felfritt i alla android-mobiltelefoner, samt vid inloggning med dator.  

Tips 2. Logga in med QR-kod

Har du problem att logga in på vår hemsida med din iPhone, så kan du som alternativ prova att logga in på vår hemsida på en dator eller på en surfplatta istället. Välj då inloggningsalternativet "scanna QR-kod" vid inloggningen. Se bilden. 

(Ovan beskrivna fel gäller ej för kunder som använder android-mobiltelefon, utan enbart för vissa kunder som har en iPhone-mobil med IOS 18.1.1 eller senare och i kombination med webbläsaren Safari)  

 

 

Tips 3. Se din förbrukning och fakturor i vår nya app

Ett tredje alternativ är att istället titta efter dina fakturor eller din förbrukning i vår nya app. 

Felsökning pågår!!

Vi arbetar för att avhjälpa felet (som alltså inte berör alla kunder med iPhone och Safari, utan bara vissa och bara ibland). Vi är tacksamma för att få vetskap om exakt hur många kunder som upplever detta fel. Så, om du vill hjälpa oss att ringa in och åtgärda problemet så tar vi tacksamt emot ett mejl från dig till webmaster@varnamoenergi.se
Ange i mejlet "problem att logga in med iPhone". Tack.